Bewijs van in leven zijn
Wat is het?
Met een bewijs van in leven zijn kunt u op papier laten zien dat u leeft. U vraagt een bewijs van in leven zijn aan bij de gemeente.
Hoe werkt het?
U heeft een bewijs van in leven zijn bijvoorbeeld nodig als uw levensverzekeraar of pensioenfonds hierom vraagt.
Een bewijs van in leven zijn is geldig in:
- Nederland
- Aruba
- Curaçao
- Bonaire
- Sint Maarten
- Sint Eustatius
- Saba
Als u in een ander land moet laten zien dat u in leven bent, vraagt u een attestatie de vita aan.
Wat moet ik doen?
U vraagt het bewijs van in leven zijn persoonlijk of online aan bij de gemeente.
Online
U vraagt een bewijs van in leven zijn eenvoudig online aan bij de gemeente.
Bewijs van in leven zijn online aanvragen
In het gemeentehuis
U kunt de aanvraag ook in het gemeentehuis doen, maak hiervoor altijd een afspraak.
Wat heb ik nodig?
- geldig identiteitsbewijs
- DigiD als u de aanvraag online doet
Als u het bewijs nodig heeft voor een pensioenfonds, heeft u ook de brief van het pensioenfonds nodig waarin hierom wordt gevraagd.
Hoelang duurt het?
U krijgt het document meteen mee.
Als u het bewijs online heeft aangevraagd, krijgt u het thuisgestuurd. Dit kan enkele dagen duren.
Hoe betalen?
U betaalt met iDeal of met creditcard (Visa/Mastercard). De betaling wordt direct verwerkt.
Levering en verzending
Zodra wij uw betaling ontvangen, verwerken wij uw aanvraag.
Opmerkingen over ontvangen product
Is er iets niet in orde met het ontvangen product, neemt u dan contact op met Publiekszaken (0495) 677 111.
Vragen
Ook voor andere vragen kunt u ons bellen op telefoonnummer (0495) 677 111.