Afval, bedrijven
Wat is het?
U moet zelf regelen dat bedrijfsafval op een goede manier wordt ingezameld. De gemeente is namelijk niet verantwoordelijk voor de inzameling van bedrijfsafval. Dat komt omdat er grote verschillen zijn tussen de soort en hoeveelheid van het afval van de bedrijven.
Kleinschalige bedrijven waarbij het vrijkomende afval gelijk gesteld kan worden aan huishoudelijk afval kunnen eventueel wel gebruik maken van de gemeentelijke afvalinzameling.
Hoe werkt het?
- U moet zich houden aan milieueisen voor de opslag en afvoer van bedrijfsafval.
- De eisen hangen af van het soort afval en de hoeveelheid afval dat u inlevert.
Wat moet ik doen?
Door ondertekening van dit formulier verklaart de aanvrager deel te willen nemen aan de huisvuilophaaldienst van de gemeente Nederweert. De aanvrager krijgt hiervoor de beschikking over containers voor de aanlevering van huishoudelijk afval. Deelname aan de huisvuilophaaldienst vindt plaats onder de volgende voorwaarden:
- Voor deelname aan de huisvuilophaaldienst betaalt de aanvrager de kosten die zijn opgenomen in de verordening afval- stoffenheffing die jaarlijks door de gemeenteraad wordt vastgesteld.
- Alleen afvalstoffen die gelijk te stellen zijn aan huishoudelijke afvalstoffen worden aangeboden via desbetreffende inzamelmiddelen.
- Deelname aan de huisvuilophaaldienst vindt plaats op basis van de regels opgenomen in de ‘Afvalstoffenverordening gemeente Nederweert 2022'.
- De deelname aan de huisvuilophaaldienst kan door aanvrager beëindigd worden met een opzegtermijn van 1 maand.
- Als de aanvrager zich niet houdt aan de gestelde voorwaarden is de gemeente gerechtigd de deelname aan de huisvuil- ophaaldienst per direct te beëindigen. Aanvrager zal hierover schriftelijk in kennis worden gesteld.
Binnen twee weken na ontvangst van het geldig ondertekend deelnameformulier ontvangt u de containers.